onsdag 5 december 2012

Reflektionsfårgor teknik



  1. Jag hade många bra idéer när jag skulle göra min skiss.
  2. Jag hade många bra idéer till skisser men när jag skulle göra ritningen var det flesta lite för avancerade. 
  3. Den första idéen jag hade hann inte bli en modell för jag gjorde en ny skiss och ritning. 
  4. Det finns nog inga problem med att göra min modell i full skala.
  5. Lecablock är gjorda av lecakulor och cement. Lecakulor är lera som bränts i en snurrande ugn så de blir klotformade. Kulorna blandas med cement som sedan formas till block. 
  6. Fördelarna med lecablock är att det är billigt och lätt att hantera. 
  7. Nackdelarna med att bygga med lecablock är att det är väldigt dåligt för miljön. Cement är inte så miljövänligt.
  8. Lecablock är bra för att de är enkla att hantera jämfört med sten och mer hållbart än trä. Tegel är mycket tyngre än lecablock.
  9. Vi lägger på ett lager puts på blocken för att det är jobbigt att hålla rent lecablocken skrovliga yta. Deras yta är också lite vass så det ska bli lenare och finare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar