fredag 9 november 2012

Shit happens


Jag vaknade på fel sida om sängen. Jag mådde dåligt. Sneglade mot väckarklockan och såg att jag försovit mig. Jag antar att jag glömt att sätta på larmet. Jag tog på mig kläderna, borstade tänderna och skyndade mig till skolan och hoppades på att jag inte skulle bli utskälld.

Det var nära den här gången med. Jag gick till min bänk och satte min på min stol, och som pricken över i så var jag ganska hungrig men jag kunde inte äta något förens jag hittade mina pengar. Mina pengar låg i min plånbok men plånboken låg inte i min ficka. Jag visste inte var jag la den senast och visste inte var eller när jag såg den senast. Jag bara längtade tills vi hade lunch. Det kändes som om jag skulle svälta ihjäl. Det kändes som om jag hade ett stort svart hål i min mage som bara blev större och större. Mina föräldrar var bortresta och jag hade nästan ingen mat hemma. 

Tiden hasade sig fram och jag trodde att jag aldrig skulle få komma hem. Efter två lektioner var det bara en mattelektion kvar och sen var det lunch. Men självklart så hade vi läxa till just DEN dagen och självklart hade jag glömt det. Jag gick och satte mig på min stol längst bak i klassrummet och flyttade den lite längre ner i hörnan av rummet. Sedan sjönk jag ner lite extra och tog på mig luvan så jag nästan inte syntes. Jag hatade skolan och särskilt matten. Läraren var ett skämt och han trodde säkert att jag var helt dum.

Några elever gick omkring och skojade med varandra hela tiden, alla dagar. Andra gick omkring och pratade med varandra men nästan ingen pratar med dig om du är utstött, så länge de inte driver med dig. Inte ens lärarna pratade med mig. Jag kunde lika gärna klättra upp på taket och ingen skulle bry sig, vilket var faktiskt ganska skönt. 

ÄNTLIGEN var det lunch och jag tillbringade hela tiden i matsalen. Resten av dagen gick ungefär som vanligt. Den sista lektionen var den mest stökiga men väldigt rolig. 

När jag kom hem gick jag och la mig i soffan. Det var fredag vilket innebar att mina föräldrar skulle komma hem. När de åkte för fyra dagar sen kändes det som om det skulle vara lätt att sköta allt där hemma själv. Men det var det inte. 

Whatever, every day can’t be the best day. Det gäller bara att göra det bästa av situationen.
Shit happens.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar